Yoga for Scuba Diving

18403570_10154614254957005_8777907353025256551_n
 Yoga και αυτόνομη κατάδυση: δυο διαφορετικά περιβάλλοντα με κοινό παρανομαστή την αναπνοή

 

Έχουμε την χαρά να σας παρουσιάσουμε το σεμινάριο Yoga for Scuba, ενα ταξίδι που ξεκινάει από το σώμα και την αναπνοή και συνεχίζεται στο υποβρύχιο περιβάλλον. Μέσα από τη γιόγκα και μέσα από την εμπειρία της αυτόνομης κατάδυσης.

Πρόκειται για μια εμπειρία γνωριμίας με την αυτόνομη κατάδυση μέσα από την επικοινωνία με το σώμα, την αναπνοή και τη βαθιά σχέση αυτογνωσίας που μας χαρίζει η πρακτική άσκηση στη γιόγκα.

Η Ευαγγελία Κυριακάκη Yoga Instructor και έμπειρη δύτρια αυτόνομης κατάδυσης (επιπέδου Advanced Open Water Diver) σε συνεργασία με πιστοποιημένα καταδυτικά κέντρα σας δείχνει το δρόμο ώστε να γνωρίσετε την εμπειρία της αυτόνομης κατάδυσης μέσα από τη γιόγκα, προετοιμάζοντας δηλαδή κατάλληλα το σώμα και τη νοητική σας κατάσταση για να δεχτούν ομαλά το υποβρύχιο περιβάλλον.

Σκοπός μας είναι μέσα από τη Γιόγκα να αποκτήσετε βαθύ αίσθημα ευχαρίστησης και ηρεμίας, να αυξήσετε τον αυτοσεβασμό σας, να βελτιώσετε την αυτοσυγκέντρωση και την αναπνοή σας αλλά και να προετοιμάσετε το σώμα σας με ισομετρικές μυϊκές συστολές ώστε να απολαύσετε όσο δυνατόν καλύτερα την εμπειρία στο βυθό.

 

Μετά το 1ο μέρος του σεμιναρίου που περιλαμβάνει σωματικές ασκήσεις, αναπνευστικές ασκήσεις και διαλογισμό, ακολουθεί το 2ο μέρος που ειναι το μάθημα γνωριμίας με την αυτόνομη κατάδυση που διεξάγεται από πιστοποιημένο εκπαιδευτή καταδύσεων.

Το θεωρητικό μάθημα κατάδυσης παραδίδεται στο Καταδυτικό Κέντρο και έπειτα ακολουθεί το μάθημα αυτόνομης κατάδυσης στη θάλασσα για το οποίο σας παρέχεται στολή και καταδυτικός εξοπλισμός.

Κατά τη διάρκεια της υποβρύχιας εμπειρίας η Ευαγγελία που σαν επιμορφώτρια γιόγκα και δύτρια συμμετέχει στην κατάδυση, μαζί με τον εκπαιδευτή καταδύσεων σας βοηθάνε να μπορέσετε να ανακτήσετε την καλύτερη δυνατή διαχείρισή στην αναπνοής σας ώστε να επιτύχετε σωστή στάση σώματος, εξοικείωση με τον καταδυτικό εξοπλισμό, αλλά κυρίως σωστά και εύκολα την ουδέτερη πλευστότητα και μια άρτια προσαρμογή στις συνθήκες του διαφορετικού περιβάλλοντος του βυθού για να μπορέσετε με διαύγεια να εκτιμήσετε την ουσιαστική σχέση αυτού του περιβάλλοντος με την άγρια ζωή που το περιβάλλει.

Στο 3ο και τελευταίο μέρος του σεμιναρίου, αφού επιστρέψουμε στη βάση μας στην ξηρά, μοιραζόμαστε την εμπειρία και κλείνουμε το σεμινάριο με ασκήσεις γιόγκα που διατείνουν και ανακουφίζουν τον αυχένα και την ωμική ζώνη, τη μέση και γενικότερα τη σπονδυλική στήλη. Έπειτα χαλαρώνουμε το σώμα και αφομοιώνουμε την εμπειρία.

 

Το πρόγραμμα απευθύνεται:

-Στον οποιονδήποτε επιθυμεί να γνωρίσει την αυτόνομη κατάδυση μέσα από το φωτεινό πρίσμα της  γιόγκα και να συνδυάσει δυο υπέροχες εμπειρίες με κοινό παρανομαστή την αναπνοή, έτσι ώστε να ζήσει μια ακόμα πιο διαλογιστική εμπειρία μέσα από την αναψυχή,  την επαφή του με τον βυθό και την άγρια ζωή των θαλασσών μας.

-Σε ασκούμενους της γιόγκα αλλά και σε δύτες που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με τα σωματικά και ψυχο-νοητικά οφέλη του συστήματος της γιόγκα για να βελτιώσουν την σχέση τους με το σώμα τους, την πλευστότητα τους και την γενική υποβρύχια συμπεριφορά τους.

-Σε άτομα με ευαισθησία στο στρες και στη διαχείριση καταστάσεων

-Σε οποιονδήποτε επιθυμεί να εμβαθύνει ταυτόχρονα και στις δυο αυτές μοναδικές εμπειρίες ζωής.

 

Αναλυτικά

1ο μέρος (πρακτική πριν απο την κατάδυση)

– Εισαγωγικές ασκήσεις για προετοιμασία σώματος και συνειδητοποίηση της σύνδεσης και της συμμετοχής του σώματος στην αναπνοή.

– Εκτέλεση ασκήσεων (yoga asana) για τόνωση των πνευμόνων, διάταση και διεύρυνση του θώρακα, τόνωση των ραχιαίων μυών, επίγνωση σπονδυλικής στήλης και σωστή χρήση της λεκάνης.

– Εξάσκηση αναπνευστικών ασκήσεων γιογκα (pranayama):

για σωστή χρήση του διαφράγματος και ολοκληρωμένη (πλήρη) αναπνοή,

για συνειδητοποιηση των αναπνευστικών ζωνών  (οσφυική, κοιλιακη, ραχιαια, πλευρική, στερνοκλιδικη),

για ανάπτυξη ελέγχου των μυικών ομάδων που συμμετέχουν στην αναπνοή,  αύξηση ελαστικότητας του διαφράγματος και επέκταση της χωρητικότητας των πνευμόνων,

για ανάπτυξη αυτοσυγκέντρωσης, καλλιέργεια ηρεμίας με αποβολή σωματικής και ψυχονοητικής έντασης, αύξηση ζωτικότητας, διαύγεια σκέψης,

για μείωση των επιπέδων διοξειδίου του άνθρακα στους πνεύμονες (αφορά προχωρημένους ασκούμενους)

– Διαλογισμός

 

 

2ο Μέρος

– Βασική εκπαιδευση γνωριμίας με την αυτόνομη κατάδυση (scuba diving)

– Διαχείρισή της αναπνοής και σωστή ουδέτερη πλευστότητα

– Εξοικείωση με τον καταδυτικό εξοπλισμό και στάση σώματος

– Προσαρμογή σε συνθήκες διαφορετικού περιβάλλοντος

 

 

3ο μέρος

– Διατάσεις γιόγκα (άσανα) για την αποσυμφόρηση της σπονδυλικής στήλης, της μέσης, του αυχένα και της ωμικής ζώνης

– Αναπνευστική άσκηση για μείωση των επιπέδων διοξειδίου του άνθρακα στους πνεύμονες

– Χαλάρωση και αφομοίωση της εμπειρίας

 

 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν επίσης εβδομαδιαίο δίωρο μάθημα Yoga for Scuba που θα επικεντρώνεται στις πρακτικές της γιόγκα που ευνοούν την προετοιμασία για την κατάδυση αλλά και την αποθεραπεία του σώματος μετά την καταδυτική εμπειρία. Υπάρχει πάντα η επιλογή συνδυασμού του μαθήματος γιόγκα με την καταδυτική εμπειρία. Καθώς το σεμινάριο θα επαναλαμβάνεται περιστασιακά ώστε να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι δύτες ή μη δύτες να το προσεγγίσουν. Μέγιστη συμμετοχη ατόμων σε σεμινάριο για μη δυτες: 3 άτομα. Μέγιστη συμμετοχή ατόμων σε σεμινάριο για πιστοποιημένους δυτες :  6 άτομα. Μέγιστη συμμετοχή ατόμων σε εβδομαδιαίο δίωρο μάθημα Yoga for Scuba: 10 άτομα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα παράδοσης ιδιαίτερου μαθήματος.

 

Είματε ανοιχτοί σε προτάσεις συνεργασίας με Καταδυτικά Κέντρα που ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν τη φιλοσοφία μας και τον συνδυασμό της γιόγκα με την κατάδυση, γνωρίζοντας έτσι μια φιλοσοφία που είναι βασισμένη στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου.

Είμαστε επίσης ανοιχτοί σε συνεργασίες με Κέντρα και Σχολές Γιόγκα που επιθυμούν εκπαίδευση στην αυτόνομη κατάδυση και συνδυασμό των δυο εμπειριών.